Rail Baltica ehituse arengud Raplamaal

Rail Baltica raudteeprojekt ühendab Balti riike kaasaegse ja kiire raudteevõrgustiku kaudu. Selle kogupikkus Balti riikides on 870 kilomeetrit, millest Eesti osa moodustab 213 kilomeetrit. Eestis on plaanis rajada kaks rahvusvahelist reisiterminali – üks Tallinnasse ja teine Pärnusse. Lisaks sellele luuakse 12 kohalikku peatust, mis suurendavad raudtee kasutamise mugavust ja kättesaadavust kohalikele elanikele. Raplamaal on rongidel kolm peatust: Kohila, Rapla ja Järvakandi.

Kõik raudtee ristumised on eritasandilised, mis tähendab, et raudtee ei lõiku teedega samal tasapinnal. See lahendus suurendab liiklusohutust võimaldades rongidel liikuda takistusteta ja suurel kiirusel. Projektkiirus reisirongidel on 249 km/h, kaubarongidel 120 km/h.

Harju-Rapla maakonnapiirist Tootsini (Pärnu maakond) ulatuv projekteerimislõik on 70.11 km pikk ning koosneb kuuest alamlõigust:

  • Harju-Raplamaa piir-Loone (ehitusleping sõlmitud)
  • Loone-Hagudi (ehitusleping sõlmitud)
  • Hagudi-Alu (ehitusleping sõlmimisel)
  • Alu-Kärpla (ehitushange väljakuulutatud)
  • Kärpla-Selja (ettevalmistused ehitushanke väljakuulutamiseks käimas)
  • Selja-Tootsi (ettevalmistused ehitushanke väljakuulutamiseks käimas)

Valminud, ehituses, ehituslepingus, lepingu ettevalmistuses, hankes ja hanke ettevalmistuses objektide kohta saab infot Rail Baltica infokirjast: Rail Baltic Estonia (rbestonia.ee)

Infot Rail Baltica projekti kohta koostatud uuringute, raudteetrassi asukoha maakonnaplaneeringute ja muude materjalidega on võimalik tutvuda Rail Balticu projekti portaalis 

Rail Baltica kaardirakenduse leiab siit: Rail Baltic kaardirakendus